Disktrasor på gammalt vis

Disktrasor är ju något som fort blir ofräscht och som vi byter ofta. Förr var det ju vanligare med stickade i bomull eller lin och man kokade de i en kastrull på spisen. Detta är ju ett bra alternativ ur miljösynpunkt så jag stickade några i bomullsgarn i passande färger. Ett bra sätt att använda restgarnerna på om man vill ha den flerfärgad, åtgången till två trasor är ca 3 nystan med ett upplägg på ca 40 maskor. Storleken blir precis som du själv vill ha den och och uppsugningsförmågan är helt OK  . Till dig själv eller en bra present att ge bort. Mönster hittar du här

Detta är mitt bidrag till D i utmaningen vill du se fler bidrag läs här

 

Jullogga

 

Om skaparlusta

Mitt intresse för att sticka, virka och sy började redan i unga år. Intresset har tagit fart igen efter en tids uppehåll, jag har en dröm om att kunna leva helt eller delvis på min hobby. Började sy när jag var 14 år då en bekant inspirerade mig, intresset för att handarbeta fanns även hos min mamma som alltid sytt och stickat. Det blev mycket barnkläder då mina barn var små men idag syr jag mest vuxenkläder och numera ritar jag mönstret själv med hjälp av grundmönster. Arbetar idag som undersköterska men drömmer starkt om att kunna påverka själv och samtidigt syssla med min hobby.Alltid varit intresserad av färg och form och är praktisk och kan hantera det mesta.
Detta inlägg publicerades i Stickat och märktes , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Disktrasor på gammalt vis

  1. Hem ljuva hem skriver:

    Vilka fina! Ja det var ju ett bra tips om man nu kan sticka så klart. Jag försöker men det blir inte så mycket gjort. Ska ta tag i min sjal igen. Kraaam Pia

    Gillad av 1 person

Lämna en kommentar